Här delar vi med oss av våra egna projekt, andras skyltidéer och nyheter som rör branschen.
När Pantone presenterade Color of the year 2020 gjordes det med följande motivering: ”Instilling calm, confidence, and connection, this enduring blue hue highlights our desire for a dependable and stable foundation on which to build as we cross the threshold into a new era”. Vi har levererat skyltar som förenar lugn, förtroende, pålitlighet och stabilitet sen 1980. Dom här två finns i vårt showroom och får i vårt språk representera årets färg 2020. We ? Signs! #welovesigns
LEDskyltar Som Stockholmare har du nog inte missat Fleminggatan 18 – huset som på 70-talet uppfördes som huvudkontor åt Trygg Hansa och som fram till i höstas såg ut att sakna lite omvård och kärlek. Detta för tiden karaktäristiska hus har nu omvandlats till modernare kontor och nya hyresgäster börjar fylla den nyrenoverade fastigheten. Ett av dem är försäkringsbolaget Bliwa som valt att inreda sitt nya kontor med en skylt hängandes över receptionen. Vad kan bättre välkomna besökare än ditt lysande varumärke? We ❤️ Signs! #welovesigns
Neonskyltar ”Tutte le strade portano a Roma”… nja – den här vägen går till Amalfikusten – via NK i Stockholm! I helgen var det premiär för Positano. Bakom det nya restaurang- och barkonceptet står grundarna av Tjoget; Joel Söderbäck, Andreas Bergman och Robert Rudinski. Vårt uppdrag kom, även den här gången, från Open Studio och vi vågar svänga oss med uttrycket ”L’unione fa la forza”. Vår enade syn på neon som varumärkesbärare har visat sig vara ett vinnande koncept. Nu återstår att säga lycka till åt Positano och ”Mangia bene, ridi spesso, ama molto” till deras gäster. We ❤️ Signs! #welovesigns Snabbkurs i Italienska: Tutte le strade portano a Roma – ”Alla vägar bär till Rom” L’unione fa la forza – ”Enighet ger styrka” Mangia bene, ridi spesso, ama molto – ”Ät bra, skratta ofta, älska mycket”
Svart kan inte lysa och vi kan heller inte genomlysa svart! Men det finns såklart några trix att ta till för att få en svart logga att lysa – utan att vända ut och in på varumärket. Under Black Week delar vi med oss av 5 knep som får det svarta att lysa. #4: Black & White. It’s like magic! Skylten stoltserar med ett svart utseende på dagen men när mörkret faller lyser den vitt. Fronterna är försedda med perforerad folie som ger ett klart ljusutsläpp i mörker men nästan omöjligt att se på dagen. Ett annat exempel där vi använt den här tekniken är på Midrocs fasadskyltar i Frösunda. We ❤️ Signs! #welovesigns
Svart kan inte lysa och vi kan heller inte genomlysa svart! Men det finns såklart några trix att ta till för att få en svart logga att lysa – utan att vända ut och in på varumärket. Under Black Week delar vi med oss av 5 knep som får det svarta att lysa. #4: Lysande bakgrund. Även om ditt varumärke är lysande i sig (trots sin omöjliga färg att genomlysa) kan du med hjälp av en ljussatt bakgrund få det att lysa än mer. We ❤️ Signs! #welovesigns
Svart kan inte lysa och vi kan heller inte genomlysa svart! Men det finns såklart några trix att ta till för att få en svart logga att lysa – utan att vända ut och in på varumärket. Under Black Week delar vi med oss av 5 knep som får det svarta att lysa. #3: Konturbelys. Belys ditt varumärke med en lysande outline. Kontrasten mellan det vita och svarta gör skylten väl läsbar både i ljus och i mörker. Ett annat exempel på konturbelysta skyltar är ABB Arena. We ❤️ Signs! #welovesigns
Svart kan inte lysa och vi kan heller inte genomlysa svart! Men det finns såklart några trix att ta till för att få en svart logga att lysa – utan att vända ut och in på varumärket. Under Black Week delar vi med oss av 5 knep som får det svarta att lysa. #2: Bakåtbelys. Ge ditt varumärke den gloria det förtjänar! Genom att bakåtbelysa skylten lyser den upp med hjälp av en ljus skugga. På skyltspråk kallas det ”corona-effekt”. Andra exempel på Coronabelysta skyltar är Jrs, Wåhlinoch Svenska Filminstitutet! We ❤️ Signs! #welovesigns
Svart kan inte lysa och vi kan heller inte genomlysa svart! Men det finns såklart några trix att ta till för att få en svart logga att lysa – utan att vända ut och in på varumärket. Under Black Week delar vi med oss av 5 knep som får det svarta att lysa. #1: Sidobelys. Varumärkets front fortsätter att vara svart men lyser upp av ljussläppet som finns på sidorna. Ger en mäktig skillnad på dag och natteffekt. Andra exempel på sidobelysta skyltar är Melanders och Oscar Jacobson! We ❤️ Signs! #welovesigns
Vi har plats för fler kreativa säljande projektledare! Kan du snabbt växla mellan formspråket och försäljningsteknik, vet skillnaden mellan Kelvin och Candela och har stenkoll på hur du översätter PMS till RAL utan att använda Google Translate? Gillar du att agera mastermind över arkitekter, byggnadsnämnder, butiksetablerare och tillverkare och har ett hjärta som pulserar av neon? Och framförallt – kan du lyssna till önskemålen och behoven, visuellt berätta om skälen och visionerna och med hjälp av ljus förmedla informationen och budskapet? Vill du helt enkelt fortsätta försköna det urbana rummet i en inspirerande miljö med likasinnade kollegor? Skriv till oss på info@dev.skyltgruppen.se och berätta om varför du skulle passa bäst i vår grupp!
Neonskyltar Meet your new addiction! Oh Neon skulle kunna vara namnet på Stockholms just nu mysigaste street food-kedja. Restaurangen har åtagit sig att ge kunderna en fysisk upplevelse genom den moderna och avkopplande inredningen. Med inspiration från Hawaii avnjuts maten på gungor som sittstolar och med väggar smyckade i blommor och neon. Men namnet är, som skyltarna skvallrar om, Oh Poké, och bilderna kommer från Älvsjö, Hammarby Sjöstad och Kista Galleria. Är du också pokédicted (#pokédiction = A person who is addicted to Poké Bowls) rekommenderar vi att du håller koll på deras kommande öppningar. Vi fortsätter ha neon som vår största addiction. We ❤️ Signs! #welovesigns