Telenor

2011 fick vi i uppdrag av Telenor att byta ut skyltarna i bolagets butiker över hela landet. I och med det nya skyltprogrammet tog Telenor ett helhetsgrepp kring sin externa butiks­kommunikation och fick en tydligare sammanhållen profil. För att skapa mesta möjliga visibilitet åt Telenors butiker var det viktigt att hitta en skylttyp med jämn och bra lyskraft.

“Att få skylta om åt en så stor kedja som Telenor är ett förtroende, något vi är mycket glada över. Vår styrka är att kunna hantera projekten från idé till färdig skylt, vilket också sammanfattar vårt uppdrag för Telenor där vi har ansvarat för allt från design, via tillverkning, till montering. Telenor behåller samma logotyp som tidigare, men med de nya skyltarna får de nu en miljövänlig och driftsäker teknik, samtidigt som de syns ännu bättre.” – Torbjörn Ehnfors, projektledare på Skyltgruppen

“Våra butiker är där vi möter våra kunder, och skyltarna är en mycket viktig del i vår kommunikation med dem. Därför är det viktigt att Telenors butiker talar ett och samma språk utåt. Under våren påbörjade vi processen med att bygga om samtliga butiker, och vi passade därför på att ta ett helhetsgrepp kring vår exteriöra profil och uppdatera tekniken till en enhetlig lösning. Med hjälp av Skyltgruppen får vi nu skyltar som syns och skapar uppmärksamhet, även i skylttäta områden som gallerior och längs populära köpstråk.
– Petra Wendels, Concept Manager på Telenor Sverige.

2024 arbetar vi fortfarande med Telenor och har ytterligare en gång bytt skyltar över hela Sverige. Idag är det skyltarna med vita fristående bokstäver som är aktuella.

 

Fler skyltar inom samma område:
, , ,